Allmänt

Här finns kort allmän information om föreningen för eventuella köpare, mäklare med flera. För medlemmar finns mer detaljerad information under menyn Medlemssidor (efter inloggning).

Föreningen bildades 1992. Samtlig bebyggelse var då nyproducerad och färdigställd. Totalentreprenörer var HSB i samarbete med SIAB. Tre Kullar består av radhusbebyggelse med 61 lägenheter fördelade på 5 tvåor och 14 treor i enplanslägenheter samt 42 fyror i tvåplanslägenheter. Storlekarna på lägenheterna varierar mellan 67,5 och 122 kvm.

Föreningen har fyra stycken miljöstugor där man kan lämna hushållssopor och tidningar. Soptömning sker varannan vecka och tidningsinsamling en gång i månaden. Två sopsorteringsstationer finns inom ca 500 m från Tre Kullar. Där kan man lämna plast, metall, glas, pappersförpackningar och batterier. I miljöstugorna finns spadar, krattor, skottkärror och motorgräsklippare att låna.

Tre Kullar har en föreningslokal som alla medlemmar kan utnyttja. I stugan finns ett mötesrum med pentry, ett sovrum med TV och en toalett med dusch. Stugan kan hyras för en mindre fest eller till gäster som behöver sängplats eller lånas för att spela bordtennis. Där finns också en tvättstuga med tvättmaskin, torktumlare, torkskåp och mangel.